A japán gasztronómia bővelkedik egyszerre ízletes és egészséges fogásokban. A tápláló étrend pozitív hatása talán leginkább abban mutatkozik meg, hogy a szigetországon élők születéskor várható élettartama a második legmagasabb a világon. S bár általában fenntartásokkal fordulunk az étlap desszert szekciójához, egy japán étteremben nincs mitől tartanunk!

Természetesen felmerül a kérdés: mi teszi ezt a kivételes sajttortát a többi verziónál jóval egészségesebbé? A válasz nem más, mint a matcha. A nagyszerű zöld tea hatalmas sikert aratott és nemzetközi szinten is ismertté vált a különböző édességek népszerű adalékaként: létezik matcha poros brownie, zöld színben pompázó panna cotta, tiramisu, vagy épp csokoládégolyó – no és az egy desszert mindenek felett: a klasszikus, imádott sajttorta Japán kiadása.

Mielőtt elérkezne az aratás ideje, a matcha ültetvényeket lefedik, így óvva őket a napfénytől. Az apró trükk következményeként lelassul a növekedési fázis, a tea íze pedig – a magasabb aminosav tartalomnak köszönhetően – az átlagosnál jóval édesebbé válik. Azok számára is létezik zöld megoldás, akik nem rajonganak a teákért: a matcha poros kávé, jeges latte, smoothie, vagy épp egy pohár kiadós shake mindenkit meghódít. Ha mindez nem volna elég, akkor egy szelet krémes, omlós zöld sajttorta az ellenállás utolsó bástyáit is garantáltan lerombolja majd.

Lapozzon étlapunk végére és fedezze fel a fenséges japán desszerteket, hogy olyan édes pillanatokkal zárhassa vacsoráját, amik miatt diétáját sem kell megszegnie: a matcha sajttorta (körülbelül 168 kcal) fele annyi kalóriát tartalmaz, mint egy átlagos szelet a krémes desszertből (321 kcal), így ez a finomság még fogyókúrás időszakban sem okozhat bajt.

A matchasource.com szerint a matcha fogyasztásának áldásos tulajdonságai közé tartozik, hogy

  • antioxidánsokban gazdag
  • gyorsítja az anyagcserét és égeti a kalóriákat
  • természetes és hatékony méregtelenítő
  • nyugtató hatású
  • rostokban és vitaminokban gazdag
  • segíti a kiegyensúlyozottság érzésének kialakulását
  • javítja a koncentrációs képességet
  • olyan fontos nyomelemeket tartalmaz, mint a króm, cink és magnézium
  • bizonyos betegségek megelőzésében is segít
  • alacsonyabbá teszi a koleszterin -és vércukorszintet

Kövesse a Sushi Sei blogját, ahol folyamatosan frissülő tartalommal hívjuk olvasóinkat egy mesés kelet-ázsiai utazásra: ismerje meg Japán lenyűgöző kultúráját és hagyományait, s fedezze fel autentikus gasztronómiai élményt kínáló éttermünk gazdag kínálatát! Ha szívesen megkóstolna egy igazi, tradicionális sashimi tálat, vagy egy adag mennyei sushira vágyik, asztalfoglalását egy kattintással jelezheti!

シェア