Úgy tartják, legjobb védekezés a támadás. Ez a népi bölcsesség talán jól jön, ha egy gyanús alak settenkedik a nyomunkban, amint hazafelé igyekszünk. Sokkalta nagyobb az esélye azonban annak, hogy tagbaszakadt bűnözők helyett egészen apró, szemmel láthatatlan parányok indulnak háborúba ellenünk, céljuk pedig nem más, mint az egészségünk károsítása. Nem elég tehát a vállunk felett leselkedve menekülni, vagy elrettentésül bevinni egy jól irányzott jobbost. De akkor mit tehetünk? A válasz az immunrendszerünk megacélozásában rejlik. Következzék tehát egy pár olyan élelmiszer, amelyet Japánban előszeretettel fogyasztanak védekezőképességük erősítésére.

Édesburgonya

Igazi jolly-joker ez a zöldség! Nem is zöld, inkább narancssárga színben pompázik; ez utóbbi jellegzetessége a magas A-vitamin tartalomnak tudható be. Már egyetlen, közepes méretű krumpli fedezi a napi A-vitamin szükségletünk 120%-át, C-vitamin szükségletünk 30%-át és élelmi rostot is bőven tartalmaz. Az A és C vitaminok fokozzák immunrendszerünk aktivitását, „mellékhatásként” pedig gyönyörű lesz tőle a bőrünk! A japán verziót satsumaimónak hívják, és különleges, karamelles ízjegyekkel rendelkezik. Héjastul sütve a legfinomabb (és legegészségesebb)!

Misó leves

Japán hagyományos levese a misó. Az alapjául szolgáló misó-paszta erjesztett szójababból készül, a fermentált ételekről pedig jó tudni, hogy az emberi bélben éldegélő hasznos baktériumok–amelyek 70%-ban felelnek immunreakcióinkért– valósággal rajonganak értük, hiszen a misóban található mikroorganizmusok nagyon hasonlítanak a belünkben élőkre, több katonával pedig könnyebben lehet háborút nyerni. A sok okos tévéreklám is erről próbál minket meggyőzni, amikor a „bélflóra egyensúlyáról” beszél. Pirulák és kapszulák helyett (vagy mellett) adjunk esélyt egy finom tál misónak is immunrendszerünk erősítésére!

Pácolt gyömbér

Plusz egy savanyított, vagyis erjesztett étel következik, a japánok kedvenc savanyúsága, a sushi gyakori kiegészítője, vagyis a pácolt gyömbér. Ez az otthon is elkészíthető savanyúság a fentebb említett probiotikus hatás mellett erős antioxidáns-azaz a sejtjeinket károsító szabad gyököket megkötő-tulajdonsággal is rendelkezik, és ha mindez nem lenne elég, a tetejébe még vírusokkal és gombákkal is elbánik.

Végezetül a teljesség igénye nélkül lássunk még néhány, a japán konyhára jellemző alapanyagot, amelyek egyúttal védekezőképességünk is serkentik: ilyen zöldség a brokkoli, a fokhagyma, a tenger gyümölcseiből az osztriga, végezetül pedig amiből sosem elég: a zöld tea!

Ha az Ön számára is fontos az ízek, az esztétikum és a kiváló alapanyagok egyensúlya, kóstolja meg a Sushi Sei japán étterem kitűnő fogásait! Ételeinket elegáns, barátságos környezetben szolgáljuk fel Önnek, akár családostól-barátostól, akár párjával vagy épp’ egyedül érkezik. Foglaljon asztalt éttermünkbe, vagy rendelje otthonába díjnyertes fogásainkat, hiszen házhoz is szállítunk!

Megosztás: